"economics is all about how people make choices; sociology is all about how they don't have any choices to make" (Dusenberry, 1960 s. 233, i Granovetter, 1985).
Craigslist gir mindre avfall
Ein antatt positiv effekt av lett tilgjengelege og sikre bruktmarknader som Craigslist, ebay, finn.no osv, er redusert avfallsmengder fordi det blir enklare å handle brukt. Basert på data frå California og Florida har no Fremstad (2017) funne støtte for dette, sjølv om estimata er forholdsvis usikre: There is much discussion but little research on the [...]
Liten effekt av Tom’s shoes
For kvart par sko Tom's shoes sel gir dei eitt par til ei fattig familie i eit utviklingsland. Dette har gitt firmaet enorm suksess, og gjort dei til favorittar også til forretningskonsulentar som ser dette som ein god forretningsmodell som både kan auke salet og bidra til ei betre verd. Men det er altså ikkje [...]
Diskriminering i delingsøkonomien, igjen
Diskriminering er (sjølvsagt) også eit problem i delingsøkonomien. Tidlegare har diskriminering blitt påvist på AirBnB, no også mellom sjåførar på Uber og Lyft: Passengers have faced a history of discrimination in transportation systems. Peer transportation companies such as Uber and Lyft present the opportunity to rectify long-standing discrimination or worsen it. We sent passengers in [...]
Lokkeprisar som marknadsføring
Det er igjen mykje snakk om lokkeprisar i bustadmarknaden i Oslo, og både Forbrukerombudet og politikarar er på saka. Det er det god grunn til, men kanskje av andre grunnar enn det mange trur. Ei bekymring er at lokkeprisar skal føre til høgre prisar. Teorien bak denne bekymringa er at bustadseljarar reduserer utropsprisen i auksjonen [...]
Produktvurderingar i bytte mot produktet er meir positive
Nettsida reviewmeta.com har analysert 7 millionar produktvurderingar på Amazon.com og ikkje overraskande funne at produktvurderingar som er gjort i bytte mot gratis eller rabattert produkt er meir positive til produktet. Dette funnet held også dersom ein kontrollerer for produktet - i gjennomsnitt er "incentivized reviews" 0.36 stjerner meir positive enn dei som er skrivne på [...]
Review of «The inner lives of markets» by Ray Fisman and Tim Sullivan
The aim of this new book by economist Ray Fisman and Harvard Business Press editor Tim Sullivan (who previously collaborated on "The Org") can be found in the title and subtitle on the front page - "The inner lives of markets: how people shape them - and how they shape us". This is an ambitious [...]
Tips til unge entreprenørar
Storbritannia sin tredje rikaste person, Duke of Westminster, døydde nyleg. Av Financial Times sin nekrolog går det fram at rikdomen stort sett kom frå eigedom som har vore i familia sidan 1600-talet. Dette var hertugen klar over. Frå FT: An FT reporter, working through a standard set of questions, once asked him what advice he’d [...]
Tillitseigenskapar og juks når tredjepartar betalar
Tillitseigenskapar er eigenskapar ved eit produkt eller ein teneste det er vanskeleg for ein kjøpar å vurdere kvaliteten på, sjølv etter bruk (credence goods). Eit klassisk eksempel er verkstadtenester, der det er vanskeleg å vurdere om reparasjonen er nødvendig, kor lang tid den bør ta, kva prisen bør vere og så vidare, sjølv etter at [...]
Informasjonsasymmetri i The Economist
Fantastisk artikkel om informasjonsasymmetri (og Akerlof sin klassikar Market for Lemons) i The Economist.